begrijp echt hoe DE gebruiker de dienst of het product ervaart

User Journey maken

Door de gebruikers reis te doorleven begrijpt het team beter hoe de gebruiker het product of de dienst gebruikt en worden ze instaat gesteld om oplossingen te bedenken die aansluiten bij de behoefte van de doelgroep.

Bovendien kan het team een focus gebied aanbrengen door af te vragen: ''waar ervaart de gebruiker de meeste last en hoe kunnen we dat oplossen voor haar?''
Format

Online
handboek

Workshop tijd

30 - 60 minuten

Aantal deelnemers

4 tot 9

Voorbereiding

1 uur

wat ga je leren?

zelf user journey's maken

Het verbeteren van jouw product of dienst begint bij het volledig begrijpen van jouw gebruiker. In deze module leggen we je uit hoe je het team kunt helpen met het maken van een User Journey, zowel voor de huidige situatie of voor de gewenste situatie.
We hebben 2 verschillende User Journey's op rij gezet. 

De eerste is de Note-n-Map User Journey. Een snelle versie die door iedereen goed te doen is.

  • Ideaal om te begrijpen hoe de gebruiker in de TOEKOMST er uit gaat zien.
  • Snel en eenvoudig.

De tweede is de 5 stappen User Journey. Iets complexer, maar met meer details.

  • Ideaal om te begrijpen hoe de gebruiker NU jouw dienst of product gebruikt.
  • Zoom in op de pijnpunten en verbeter die.

wat vinden anderen van user journey's?

"Bij Design Thinking gaan we uit van de gebruiker. Een goede User Journey is essentieel. Je kunt niet zonder."
Marieke Witte
Programma manager Zorgcontact | MUMC+