begrijp echt hoe DE gebruiker de dienst of het product ervaart
User Journey maken
Door de gebruikers reis te doorleven begrijpt het team beter hoe de gebruiker het product of de dienst gebruikt en worden ze instaat gesteld om oplossingen te bedenken die aansluiten bij de behoefte van de doelgroep.
Bovendien kan het team een focus gebied aanbrengen door af te vragen: ''waar ervaart de gebruiker de meeste last en hoe kunnen we dat oplossen voor haar?''
Bovendien kan het team een focus gebied aanbrengen door af te vragen: ''waar ervaart de gebruiker de meeste last en hoe kunnen we dat oplossen voor haar?''
Format
Online
handboek
Workshop tijd
30 - 60 minuten
Aantal deelnemers
4 tot 9
Voorbereiding
1 uur
wat ga je leren?
zelf user journey's maken
We hebben 2 verschillende User Journey's op rij gezet.
De eerste is de Note-n-Map User Journey. Een snelle versie die door iedereen goed te doen is.
De eerste is de Note-n-Map User Journey. Een snelle versie die door iedereen goed te doen is.
- Ideaal om te begrijpen hoe de gebruiker in de TOEKOMST er uit gaat zien.
- Snel en eenvoudig.
De tweede is de 5 stappen User Journey. Iets complexer, maar met meer details.
- Ideaal om te begrijpen hoe de gebruiker NU jouw dienst of product gebruikt.
- Zoom in op de pijnpunten en verbeter die.