KRUIP IN DE HUID VAN JE GEBRUIKER

Persona's maken

Weten wie de gebruiker is helpt het team om oplossingen of ideeën te genereren die beter voldoen aan de behoefte van de doelgroep. Waar ligt de doelgroep wakker van en waar wordt deze blij van? Met deze oefening helpt je het team om persona's schetsten en te begrijpen waarom ze deze kunnen gebruiken.
Format

Online
handboek

Workshop tijd

30 minuten

Aantal deelnemers

4 tot 9

Voorbereiding

15 min

wat ga je leren?

PERSONA's MAKEN

Het is niet mogelijk om goede producten of diensten voor je doelgroep te ontwikkelen als je niet weet wie de gebruiker is en waar die behoefte aan heeft. 

Met deze oefening help je het team om hun gebruiker in kaart te brengen. 
Persona's kunnen worden gebruikt om:

  • De belangrijkste gebruikers te leren kennen
  • Te leren waar hun "pains & gains" zitten
  • Te begrijpen wat hun motivatie is 
  • Te doorgronden wat hun achtergrond is
  • Te snappen waarom ze het product of dienst nodig hebben

Wat vinden van anderen van persona's?

"Dit was echt fantastisch. We gaan knallen! "
Nick en Christoph
Founders | Psylaris